אסטרטגיית מיתוג היא בסיס להחלטה על היעד.

לאיזו אסטרטגיה זקוקה אמנית ותיקה ומוערכת
שמגיעה למקום חדש?
כיצד היא מעבירה את המוניטין שלה יחד איתה?
באיזו אסטרטגיה היא צריכה לנקוט,
כדי להשאיר את הערכים מחד,
ולחדש מיתוג – מאידך?

אסטרטגיית מיתוג חדשנית וחכמה למסלולי

תלמידותיה ומכרותיה הותיקות אוהבות אותה ואת יצירותיה
וזוכרות את הלימודים אצלה כחויה חיובית.
במקומה הקודם היא מוכרת ואהודה.
שם היא ממותגת היטב.
האם, במקום החדש אליו היא עברה,
אפשר ללמד את התושבים
על האסטרטגיה והערך המוסף שהיא מביאה איתה?

חסידה רוזנברג, אמנית שעברה לביתר,
רצתה לפתוח בית-ספר לאומנות לנשים, נערות ובנים.
כיצד ‘חודרים’ את שכבת המגן של המוכר והידוע
ומתחילים מיתוג מחדש?
מה אסטרטגיית מיתוג שצריך לנקוט בה
כדי לבקוע את קליפת המגן של התושבים הוותיקים,
המכירים זה את זה זה מכבר,
ותושבים חדשים ולא מוכרים עדיין מתקשים לחדור לחברה המגובשת?
זה האתגר שעמד לפתחנו. אותו היינו צריכים לפצח.
כיצד חודרים ומכניסים גורם נוסף לחברה מגובשת.

אתגר נוסף ומשמעותי עמד לפתחנו;
בציבור שלנו המילה “קורס” משומשת למדי,
שלא לדבר על המילה “חוג”… היא שחוקה לגמרי,
ויוצרת רושם ילדותי וחובבני.
לא מוצלח לבצע מיתוג, אסטרטגי ויעיל ככל שיהיה, לחוג או לקורס.

 

איך ממציאים את הגלגל מחדש?

 

אסטרטגיית מיתוג חדשנית וחכמה למסלולי

כדי להביא רשימה חדשה של תלמידים שנרשמים וגם נשארים –
צריך להתחיל מלמעלה.
לחדור לשכבות הותיקות, לחברה המגובשת – בטבעיות.

לאחר חשיבה מאומצת, בחרנו למתג את הלימודים תחת המילה “ספסל”.
למה “ספסל”? מה זה ספסל בטרמינולוגיה האמנית?
התשובה די ברורה: ספסל הוא אייקון מיתוגי באמנות.
ספסל הוא מקור לרעיונות. ספסל הוא חיבור לטבע.
ספסל מקום בו יושבים, ומקבלים שפע של השראות…
הספסל שלנו קיבל מיתוג אומנותי וחוויתי.
במקום קורסים ‘מרובעים’
שהבעייתיות בהם היא שאפשר להרשם ולצאת בכל זמן שרוצים, 
פתחנו מסלולים יחודיים:
ספסל לכלה, ספסל ביער, ספסל למנוחה, ועוד.
באסטרטגיה שלנו, כל ספסל מתומחר בנפרד,
בכל ספסל יש כמות שיעורים אחרת שמקיפה את הנושא הנלמד,
ובסוף כל ספסל – מקבלים תעודה.

בנוסף, תוקם גם תערוכה להצגת עבודות – ולרישום חוויתי.

התוצאות: הספסל התמקם במקום מצויין ואסטרטגי,
קבל בשמחה את התלמידים החדשים,
מיתג אותם ככאלו שלומדים במקום “עם אבא”,
ופתח אופק חדש לאמנות.

אסטרטגיית מיתוג חדשנית וחכמה למסלולי