לא הורסים היסטוריה
במיתוג מחדש של חברה עם היסטוריה מפוארת, חשוב לעשות זאת נכון ובזהירות
חשוב לציין שבשלב זה, תמך נתנו לי יד חופשית, מה שאת רוצה לשמר/למחוק בנראות מותגית, אפשרי…
בתחילה זה אפשר חשיבה רחבה ופורצת, אך בסופו של דבר, לאחר ניתוח וחשיבה נוספת הבנתי שלא נכון להרוס היסטוריה של כעשור שנים עם פעילות ענפה, עם חיבור לקהילה כ״כ גדולה.
כמה שהנראות הויזואלית הישנה ולא מספרת דיה את סיפור תמך הנוכחי, עדיין קהילת תמך אוהבים את הפעילות ואוהדים את המיזמים שלהם ו – – רגילים לנראות מסוימת, צריך ללכת בזהירות לפני שבונים משהו חדש.
אז בדקתי את הלוגו הישן (בשלב זה, הנוכחי) וניתחתי אותו, מה רצו לשדר בו? מה הסיבה לבחירה של הצבעים והאלמנט החץ? הבנתי שכנראה רצו לשדר את התשואה בתעסוקת הנשים והצבעים – אוירה בנקאית מכובדת..
כעת היה לנו אתגר רציני, כיצד לחדש את המותג, ולבנות לוגו עדכני וחכם, יחד עם זאת לשמור על הוותק של הלוגו הישן, כשכמובן שהכל יחד יספר את הסיפור המיוחד של תמך.
כך שהחשיבה הראשונית היתה מה אני משאירה במותג, ומה אני מוחקת ממנו, כי תם זמנו…
חשבתי שהיות והכחול הוא גוון דומיננטי, אותו אשאיר, אך במקום שהוא יופיע בגוון נייבי, בנקאי מלא אבק, נהפוך אותו לכחול קליין מלא חיים וטרנדי.
מה עוד?? מה יהיה המוטיב הדומיננטי מבחינה ויזואלית???
מחשבה הראשונה שלי היתה שהחץ קלישאי במיוחד, הוא מופיע באין ספור לוגואים, וקשה להרגיש דרכו חדשנות או יחודיות…
אך לאחר עוד חשיבה ומחקר, החלטתי שכל מוטיב אחר יהיה לאוס ונדוש – אין חדש תחת שמש.
החוכמה דוקא ללכת על חץ הקדמוני, ולעצב אותו מחדש ובגרסה מתקדמת לגמרי.