תנו לה מפרי ידיה

לקוח

תמך

תחום

קידום תעסוקה לנשים במגזר החרדי בישראל

הפרויקט שלנו

אסטרטגיית המותג, עיצוב המותג

את תמך כולכם מכירים וגם אני חברה פעילה ואוהדת בקהילת תמך ונהנית מאוד מהתוכניות שלהם.

אני זוכרת את הפעם הראשונה שהכרתי אותם, זה היה בכנס השנתי מס' 3 וכל כך נהניתי, שאמרתי לעצמי לרשום ביומן לשנה הבאה לשים לב לגבי הכנס הזה ולא לפספס אותו. רק שבינתיים, כבר מאמצע השנה השתתפתי בעוד תוכניות ומיזמים, וכמובן שאת הכנסים השנתיים לא פספתי אף שנה…

 

לאורך השנים, בתור ממתגת, בלט לי מאד הפער בין המותג עם הנראות המיושנת, ובין תמך  – המותג המספק תוכניות ומיזמים כל כך חדשניים והיה לי חלום למתג אותם, כך כשפנו אלי שהגיע השעה לבנות את המותג מחדש, התרגשתי.

 

 

ההתחלה היתה כמו כל מותג – אסטרטגיית המותג, למפות את המפה, להבין מה קורה ומה יקרה כאן. לבדוק מה היה עד היום, מה המטרות שאנו רוצים לשדר, מי קהל היעד של המותג.

אגב, לתמך, קהל יעד נוסף מעבר לאלו לקהל הנשים בעלות עסקים, שכירות, עצמאיות דוברות עברית וגם האנגלית…, יש גם קהל נוסף, שהוא דומיננטי ומשמעותי ואלו התורמים, תמך ממומנת מתרומות פילנטרופיות בעיקר מחו״ל, וחשוב שהאמירה הממותגת תדבר גם ללב שלהם.

כך שהאתגר בבניית הלוגו גדול יותר, היות שהוא צריך להתאים לקהלי היעד מגוונים, לשדר את החדשנות וה D.N.A שלהם, ו- – לשמר את ההסיטוריה

 

לא הורסים היסטוריה‬‬

במיתוג מחדש של חברה עם היסטוריה מפוארת, חשוב לעשות זאת נכון ובזהירות

חשוב לציין שבשלב זה, תמך נתנו לי יד חופשית, מה שאת רוצה לשמר/למחוק בנראות מותגית, אפשרי…

בתחילה זה אפשר חשיבה רחבה ופורצת, אך בסופו של דבר, לאחר ניתוח וחשיבה נוספת הבנתי שלא נכון להרוס היסטוריה של כעשור שנים עם פעילות ענפה, עם חיבור לקהילה כ״כ גדולה.

כמה שהנראות הויזואלית הישנה ולא מספרת דיה את סיפור תמך הנוכחי, עדיין קהילת תמך אוהבים את הפעילות ואוהדים את המיזמים שלהם ו – – רגילים לנראות מסוימת, צריך ללכת בזהירות לפני שבונים משהו חדש.

 

אז בדקתי את הלוגו הישן (בשלב זה, הנוכחי) וניתחתי אותו, מה רצו לשדר בו? מה הסיבה לבחירה של הצבעים והאלמנט החץ? הבנתי שכנראה רצו לשדר את התשואה בתעסוקת הנשים והצבעים – אוירה בנקאית מכובדת..

כעת היה לנו אתגר רציני, כיצד לחדש את המותג, ולבנות לוגו עדכני וחכם, יחד עם זאת לשמור על הוותק של הלוגו הישן, כשכמובן שהכל יחד יספר את הסיפור המיוחד של תמך.

כך שהחשיבה הראשונית היתה מה אני משאירה במותג, ומה אני מוחקת ממנו, כי תם זמנו…

חשבתי שהיות והכחול הוא גוון דומיננטי, אותו אשאיר, אך במקום שהוא יופיע בגוון נייבי, בנקאי מלא אבק, נהפוך אותו לכחול קליין מלא חיים וטרנדי.

מה עוד?? מה יהיה המוטיב הדומיננטי מבחינה ויזואלית???

מחשבה הראשונה שלי היתה שהחץ קלישאי במיוחד, הוא מופיע באין ספור לוגואים, וקשה להרגיש דרכו חדשנות או יחודיות…

אך לאחר עוד חשיבה ומחקר, החלטתי שכל מוטיב אחר יהיה לאוס ונדוש – אין חדש תחת שמש. 

החוכמה דוקא ללכת על חץ הקדמוני, ולעצב אותו מחדש ובגרסה מתקדמת לגמרי.

התהליך היה מרתק, וכמו כל תהליך היו לו את המורכבות שלו… 

בקיצורו של עניין, זה הלוגו שנוצר עם החיוך המיוחד של תמך, האמת צריך הרבה אומץ ותעוזה, כדי להחליט ללכת עליו. היות שהאות  c מופיעה חלקית בלבד. 

אז בדקנו אותו מול קהל היעד, וגילינו שהמותג תמך היום מוכר בקהילה, הצופה משלים בקלות את הלוגו, וגם שבאנגלית אין משמעות בהגהה של ch ו h. כך שגם בלי ה c זה קריא אותו דבר.

בשונה מברוב התהליכים, כשבחירת המותג מצריך אומץ, אני המובילה, היות שאני מאמינה שמותג הדורש אומץ, הוא משהו שאנשים יזכרו, כי הוא תופס את עין ולוכד את תשומת הלב.
כאן היתה לי חוויה מיוחדת, כשהפרטנר מולי – גבירה, המנכלי״ת המדהימה של תמך, היתה עם חשיבה נועזת מלאת אומץ כמעט יותר ממני, שבכלל לא ראתה בעיה שהאנשים לא ״יקלטו״ את הלוגו החדש, שזה עצמו היה חויה.

צבע הכחול משדר חוכמה, סמכות ושליטה, עסקים, בחרתי בגוון אלקטרי, רענן מלא חיים ומאוד טרנדי.

התאמתי לו משפחת צבעים עזה וצבעונית כשכל תוכנית/תת מותג של תמך יקבל צבע אחד מתוך סל צבעים כמובן ביחד עם הכחול הראשי. 

שילוב של כחול אלקטרי + צבע צבעוני עז ורענן יוצר תחושה של מותג רלוונטי אנרגטי חי וייברנטי מודרני שזה משדר יוזמה, פרואקטיביות חדוות עשיה, ביחד, אנרגיה. 

הסלוגן גם היה תהליך בפני עצמו. 

היה לתמך חשוב להדגיש את ההשקעה. תמך אינו ארגון שמחלק מלגות. תמך הוא ארגון שעוזר לנשים שרוצות להשקיע.

גם כלפי התורמים של תמך, רצינו להציג השקעה. 100 ש״ח לצדקה הם 100 ש״ח לאושר עד. 100 שח לתמך יכולים ליצור למשתתפת 600 ש״ח של עצמה בס"ד.

אבל לא רצינו להשמע כמו בית השקעות.

שיגעתי את הצוות. הן אמרו עוד לא. תנסו עוד.

 

ואז ילדתי בן. (מזל טוב!!!)

והיתה הפסקה קטנה.

וחזרנו לעבודה. דברנו על משמעות של הסלוגן לתמך ולקהילה שלהם. שבעצם מי שצריך להיות במרכז של המיתוג של תמך, זה הנשים בקהילה של תמך. הן הגיבורות של הסיפור שלנו.

זה החזיר אותנו לחשיבה ראשונית על מי האוכלוסיה של תמך זו האמרה "זה האשה מאשת חיל".

עברנו פסוק פסוק. וכמו שאתן רואות הגענו עד סוף הפרק והקב"ה פקח את עינינו (הכל בחזקת סומין) וזה היה שם "תנו לה מפרי ידיה": לה – זו האישה שעובדת לפרנסת ביתה. פרות הם תוצאה של השקעה. יש כאן התייחסות לפרנסה – חכה ולא דג ויש גם קריצה לתורמים – "תנו":)

ומשם זה רץ. 

מזמינה אותם להנות מהחיוך המיוחד של תמך, להכיר ולהשתתף בפעילות שלהם

והמילים המרגשות שגבירה כתבה לי (כשבקשתי ממנה משוב) 

התרגשתי שיש לי שותפים אמיתיים שרוצים לעשות עבודה איכותית ולהגיע לסיקור בלי לחתוך פינות.
כל התהליך היה מקצועי ומובנה.זה מאד חשוב כי זה נותן תחושת בטחון כשעושים תהליך מיתוג מחדש שהוא קצת מפחיד.
הייתם קשובים וקראתם גם בין השורות. העבודה נעשתה בנדיבות לב עצומה.
תודה רבה, גבירה מילווארם.

גלילה לראש העמוד

צור קשר

מצאת כריזמה? לא להיסחף פשוט
להתקשר או לשלוח מייל

בסטודיו 08-8676039
בנייד 052-7634039

דילוג לתוכן