מהי חשיבות הסלוגן במיתוג?
השני בחשיבותו במיתוג אחרי הלוגו – הסלוגן.
אם הלוגו מבטא את התועלת של המותג ללקוח בצורה גרפית,
הרי שהסלוגן – מבטא אותה באופן מילולי.
הסלוגן והלוגו משלימים זה את תפקידו של זה.
זה – בנראות, וזה – בחלק המילולי.
יש הבדל בין סלוגן לבין מטרת הסלוגן.
כדי לממש את מטרת הסלוגן,
צריך לנסח את הסלוגן בצורה נכונה.
בציבור הרחב, יש מחשבה מוטעית,
שהסלוגן או מטרתו –
הם הסבר או תיאור טכני של העסק.
יש המון מידע בנושא ברשת,
אבל רובו שגוי ומבלבל.
דבר ראשון, חשוב לבדוק:
מה מטרת הסלוגן?
מטרת הסלוגן וחשיבותו במיתוג מתממשים
רק כשהסלוגן מנוסח היטב,
והוא – שידור הבטחת המותג.
דרך הסלוגן המנוסח היטב –
אמור הצופה להרגיש את ההבטחה הייחודית שלך.
כמו גם בלוגו, שאמור לבטא את ההבטחה שלך,
ולא רק את תחום העיסוק שלך.
כך גם הסלוגן: אמור לספר מה ההבטחה שאתה נותן,
ולא במה אתה עוסק.
חשיבות הסלוגן במיתוג היא אמנם משנית ללוגו,
אבל עדיין – תפקידו מכריע וחשוב.
הנה, סלוגנים שלא ממלאים את מטרתם:
טבע
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו טבע](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-טבע.png)
גליץ
![חשיבות הסלוגן במיתוג - רועי גליץ, בית ספר לצילום](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-רועי-גליץ-צילום.png)
איב מייק-אפ
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו איב מייקאפ](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אוה-מייקאפ.png)
אוקיינוס
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו אוקיינוס](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אוקיינוס.png)
אות-לי
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו אות-לי](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אות-לי.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו אות-לי](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אות-לי.png)
בני ברק
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו העיר בני ברק.](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-בני-ברק.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו העיר בני ברק.](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-בני-ברק.png)
מימונית
![חשיבות הסלוגן במיתוג - פרסומת מימונית](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-מימונית.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - פרסומת מימונית](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-מימונית.png)
הובלות
![](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-הובלות.png)
![](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-הובלות.png)
כדי שהאסטרטגיה של הסלוגן תשמר,
צריך להשאיר בסלוגן רק את תיאור ההבטחה.
יש מקום אחר בו אפשר לתאר ולפרט
במה עוסק העסק שלך.
לא פרטי העסק
הם אלו שמשכנעים את הלקוח הפונטציאלי
להגיע דווקא אלי.
זה לא קשור ללוגו ולסלוגן.
זה קשור להבטחה.
ואם הצלחתי לשכנע לקוח לבוא –
הוא כבר יחפש את הפרטים בעצמו.
חשיבותו של הסלוגן במיתוג –
הוא הבטחה
כדי שסלוגן יהיה נכון
ויגשים את מטרתו –
עליו להיות קליט, קצר, וזורם בלשון.
וכמובן, קריאייטיבי.
שמתם לב שבכל החברות הגדולות והמותגים שהדגמנו,
ובעצם – בכל חברה גדולה ולא משנה איזו,
הסלוגן אינו תיאור מוצר?
בזק
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו בזק](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-בזק.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו בזק](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-בזק.png)
כללית
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו קופת חולים כללית](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-כללית.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו קופת חולים כללית](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-כללית.png)
אסותא
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו בית חולים אסותא](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אסותא.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו בית חולים אסותא](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אסותא.png)
אוסם
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו אוסם. מותג שווה!](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-לוגו-אוסם.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו אוסם. מותג שווה!](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-לוגו-אוסם.png)
תנובה
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו תנובה](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-תנובה-בלי-סלוגן.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו תנובה](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-תנובה-בלי-סלוגן.png)
גולן - טלקום
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו גולן טלקום](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-גולן-טלקום.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו גולן טלקום](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-גולן-טלקום.png)
רכבת ישראל
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו רכבת ישראל](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-רכבת-ישראל.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו רכבת ישראל](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-רכבת-ישראל.png)
רמי לוי
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו רמי לוי שיווק השקמה](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-רמי-לוי.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו רמי לוי שיווק השקמה](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-רמי-לוי.png)
פרטנר
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו פרטנר](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-פרטנר.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו פרטנר](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-פרטנר.png)
קוקה קולה
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו קוקה קולה. מותג שווה!](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-קוקה-קולה.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו קוקה קולה. מותג שווה!](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-קוקה-קולה.png)
מכבי
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו מכבי שירותי בריאות](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-מכבי-שירותי-בריאות.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו מכבי שירותי בריאות](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-מכבי-שירותי-בריאות.png)
גינות דוד
![חשיבות הסלוגן במיתוג - פרוייקט גינות דוד, בני ברק](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-גינות-דוד.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - פרוייקט גינות דוד, בני ברק](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-גינות-דוד.png)
כל החברות החזקות והגדולות,
כל אלו שהם כבר מותגים בעצמם –
מכירים היטב את חשיבות הסלוגן במיתוג,
והם מנצלים היטב את השטח המילולי הזה
במסר מדוייק לגמרי
שמעביר תחושות ולא מידע.
מה אומרים ברחוב?
יש חשש אצל בעלי עסקים טריים:
'אני מבין שמותגים גדולים
יכולים כבר להרשות לעצמם…
אבל אני עדיין לא נמצא במקום הזה!'
אבל, מה האמת?
אם תשאר בחוויה ובתודעה
במקום התחלתי, במקום שמתנצל,
במקום שמסביר את עצמו –
לא תוכל להתקדם.
מגיע לך להיות מותג בחסד ולא בזכות.
אם אתה רוצה להיות מותג –
עליך לדבר על עצמך
כאילו כולם כבר מכירים אותך,
יודעים עליך ומדברים אודותיך –
ורק הלקוח הזה, איכשהו,
עדיין לא נתקל בך…
דבר על עצמך כאילו זה מובן מאליו.
אם אתה רוצה להיות מותג –
תתנהג כמו מותג!
אל תתחיל מלמטה,
תתחיל מלהיות מותג.
טכנית… איך מיישמים לפועל
את חשיבות הסלוגן במיתוג?
ממש לא חייבים להיות באנליים,
משעממים ונדושים.
למרות שסלוגן הוא דבר חשוב,
הוא לא חייב להיות צמוד ללוגו
או לשם העסק,
או לפרטי העסק.
חשיבות הסלוגן במיתוג במקומה עומדת,
אבל –
אין שום צורך להצמיד
את החלק המילולי לחלק הויזואלי.
העולם היום חדשני, יצירתי וגמיש.
אפשר לשים את הלוגו במקום אחד, בצורה נקיה,
ואת הסלוגן במקום אחר ובולט.
הכלל הוא: כל דבר צריך לבחון לגופו של עניין.
לכל עסק חייב להיות סלוגן.
כשאומרים 'אוסם',
כולם יודעים לומר מה הסלוגן שלהם.
כך גם קוקה קולה, סנו, טעמן,
ובעצם – כל מי שתבדקו אותו.
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו וסלוגן קוקה קולה](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-קוקה-קולה-טעם-החיים.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו וסלוגן קוקה קולה](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-קוקה-קולה-טעם-החיים.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו וסלוגן קוקה קולה](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-קוקה-קולה-לא-דומה-לא-כמעט.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו וסלוגן קוקה קולה](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-קוקה-קולה-לא-דומה-לא-כמעט.png)
ולמעשה…
אם אני רוצה לספר מה עושה טכנאי המזגנים,
ביכולתי לספר עליו שהוא רופא של מזגנים.
וזה אומר שהוא בודק בצורה יסודית,
מקשיב ל'פעימות הלב' של המזגן,
בודק לו 'לחץ דם'
וגם מטפל.
מטפלת יכולה להיות 'האמא השניה של הילד שלך',
והספריה השכונתית – 'חדר הבריחה לעולם הדמיון'.
אל תספרו על המוצר,
תספרו את הסיפור של המותג
בניסוח נכון וקולע של סלוגן –
לאחר שהלוגו נכון ומדוייק.
בואו תראו כיצד מותגים השתנו או עשויים להשתנות לטובה.
בואו לראות השוואה בין מותגים.
חשיבות הסלוגן במיתוג הכללי קיימת ובועטת,
וכשהוא נעדר או פגום או חסר –
הדבר משליך על הלוגו כולו.
דלתות אלון
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו דלתות אלון](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-דלתות-אלון.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו דלתות אלון](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-דלתות-אלון.png)
דלתות חמדיה
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו דלתות חמדיה](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-דלתות-חמדיה.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו דלתות חמדיה](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-דלתות-חמדיה.png)
אלקטרה
![חשיבות הסלוגן במיתוג - אלקטרה, לוגו ישן](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אלקטרה-לוגו-סלוגן.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - אלקטרה, לוגו ישן](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אלקטרה-לוגו-סלוגן.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - אלקטרה, לוגו חדש](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אלקטרה-לוגו-סלוגן-טוב.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - אלקטרה, לוגו חדש](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אלקטרה-לוגו-סלוגן-טוב.png)
הידברות
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו לא טוב של הידברות](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-הידברות-לא-טוב.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו לא טוב של הידברות](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-הידברות-לא-טוב.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו טוב של הידברות](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-הידברות-טוב.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו טוב של הידברות](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-הידברות-טוב.png)
אוקיינוס
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו אוקיינוס](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אוקיינוס.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו אוקיינוס](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אוקיינוס.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו אוקיינוס](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-אוקיינוס.png)
מרוה לצמא
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו מרווה לצמא](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-מרוה-לצמא.png)
![חשיבות הסלוגן במיתוג - לוגו מרווה לצמא](https://kivun1.co.il/wp-content/uploads/2019/05/חשיבות-הסלוגן-במיתוג-מרוה-לצמא.png)
רוצים לראות מותגים שבנינו? הם כוללים לוגו וסלוגן, שניהם גם יחד מלוטשים.
ואם תרצו להרשם לקבלת סדרה של 24 טיפים יחודיים לעסק עם כריזמה, כאן המקום!
ולמתנה המפנקת החדשה! רוצים לקבל פרק דוגמה של הספר החדש "עיניים לעסק – הנוסחה הסודית לבניית מותג כריזמטי"? הרשמו כאן.
ואוו למדתי המון!
תודה על מאמר מפורט ומונגש, היה כיף ומחכים לקרא!!
מאמר יפה ומלמד, תודה רבה!
מעניין לקרוא ומאוד מחכים! דוגמאות רבות ומפורטות, תודה רבה!
תודה רבה, כיף לקבל משוב חם