לסיפור הכריזמטי

2018

לקוח

עיריית אשדוד

תחום

עיריות ומוסדות

הפרויקט שלנו

אסטרטגיית המותג, עיצוב הלוגו מחדש ל100 שנים הבאות

האתגר היה גדול: איך אפשר לייצג ערך רגשי ייחודי שמדבר ללקוח-לתושבים?

נתבונן לרגע בסמל העיר שעבר מיתוג, ונראה איך זה קרה.

אשדוד. עיר שמתגוררים בה מעל רבע מיליון תושבים.

 

עיר הנמל המרכזית לרוב היבוא והיצוא של ישראל. יש בה את הגופים החזקים במשק. יש בה יבשה. יש בה ים.

מיתוג של עיר כזאת הוא אתגר גדול, והיה לו בריף קצר (קצר מדי):

לשמר את הישן, ולחדש אותו… זהו – – – ומי שמכיר את תהליך העבודה שלנו יודע – שלא שייך להתחיל עבודה בלי לחקור עמוק. וכאן – היתה שורה אחת לכל הבריף… מה עושים?? אז, במקום שאין אנשים… אם לא קיבלתי בריף – אייצר אותו. מתחילים בתחקור: מהם הלוגואים של ערים אחרות?

מה הייחודיות של אשדוד? מה הסמל אמור להביע? מי התושבים בעיר? מה הפעילות? מבט קטן על הלוגו הישן גילה שהוא מורכב משני אלמנטים: אריה (שבט יהודה) + עוגן (עיר חוף)

 

עיר הנמל המרכזית לרוב היבוא והיצוא של ישראל. יש בה את הגופים החזקים במשק. יש בה יבשה. יש בה ים.

אוקיי, אריה, עדיין תקף, אבל עוגן? עוגן זה משהו תקוע. מה פתאום לשדר עיר חוף חדישה עם עוגן?

אניה מטילה עוגן כשהיא עוצרת. כשהיא מפסיקה לזוז. זה כל כך הפוך ממה שאשדוד משדרת!


אז מה כן?? חיפשנו רעיונות… חיפשנו את ה DNA את האישיות (=האנשים) של העיר
את ההבטחה שלה לתושבים
כעיר – צעירה, תוססת, מאכלסת מגוון אוכלוסיות בדו-קיום:, ישראלים, עולים, חרדים.
חיפשנו את ההשראה של העיר, ומצאנו. על ציר מנחם בגין ושדרות משה דיין באשדוד, שוכנת לה כיכר המפרשים.

מפרשים! גם מסמל תנועה, גם רוח שנושבת בהם, גם מונומנט אשדודי מוכר וגם מזכיר את החוף 🙂 וכך הגיעו המפרשים. מסמלים את ה DNA של אשדוד משדרים את התוסס והצעיר ומגוון צבעים כמו מגוון האוכלוסיות.
המפרשים הביאו איתם משב רוח של חדשנות לעיר. לא עוד עוגן שמסמל עצירה והיתקעות!

בתור אשדודים, מרגש אותנו מאוד לחיות בעיר, ולראות בכל פינה את מעשי ידינו (אפילו על על פחי האשפה…)
הלוגו זכה בפרס מידי ראש עיריית אשדוד, 

רה”ע ד״ר יחיאל לסרי לנוכח הזכייה המפתיעה, ובחירת ועדת הפרס דווקא ביצירה של משרד חרדי, אמר: “הדבר היחיד שעמד מול הצוות שבחר את הסמל החדש שילווה את העיר עוד 100 שנה –
היו פרמטרים מקצועיים בלבד. אנו גאים במשרד ‘כיוון’ על הפקת הלוגו”. ומילה אחרונה לגבי התחרות והזכייה:
התחרות היתה אנונימית לחלוטין. התמודדו בו 97 יוצרים, ולכל יצירה של יוצר הוקדש קוד כדי שלא יזהו מה של מי.
הקוד שלנו היה 129 . בלי זיהוי, בלי זהות. והוא זכה בגלל מה שהוא משדר. כוח של מיתוג!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן