מיתוג פנימי

מיתוג פנימי

מה זה בכלל? למה צריך אותו?

טוב ששאלת על מנת שנוכל להבין היטב מהו מיתוג פנימי ומה התועלות שלו,

אשאל אותך קודם שאלה? למה יצאת לעבוד?

בטח ענית עכשיו 'מ'סתומרת?

צריך לפרנס.' מסכימה איתך.

וודאי שפרנסה היא סיבה חשובה ביציאה לעבודה של כל בן אנוש.

אך האם זו הסיבה היחידה?

 

בעידן של היום ברור לכולנו שלא.

הנאה, סיפוק ומימוש עצמי אלו חלקים בלתי נפרדים מהצורך שלנו בעבודה

והם משפיעים על בחירת מקום עבודה וגם בהחלטה אם להישאר או לעזוב.

 

מנהלי החברות הגדולות מודעים לצורך הזה שלנו והחכמים מתוכם יעשו הכל על מנת לחבר את העובדים לחברה שלהם.

 

איך עושים זאת? נשמע מורכב,

אך האמת היא שמדובר במשימה פשוטה לביצוע.

ברגע שעובד מחובר לחזון, לDNA, ולהבטחה של המותג,

הוא קשור בנימים פנימיים ולא יתנתק כל כך בקלות.

לאלו ערכים הוא צריך להיות מחובר?

בדיוק לאותם ערכים שהמותג משדר כלפי לקוחות החברה. 

איך נבטיח שהעובדים יהיו מחוברים למותג ולהבטחה שלו?

מיתוג פנימי – זו מילת המפתח.

מיתוג פנימי הוא תהליך בו החברה מספקת לעובדים כלים וחוויות הקשורים למותג, כך שהעובדים יתחברו ויחוו בעצמם את ההבטחה. ברגע שהעובד מחובר להבטחה הוא מאמץ אותה  ופועל על פיה. התוצאה: הלקוח הסופי מקבל בדיוק את מה שציפה לקבל מכל עובד ואיש שירות בחברה.

רוצה דוגמה?

בבקשה. הכירי את אויטו, חברת הייטק. אויטו בפורטוגזית פירושה הספרה 8. שמונה הוא מספר מעל המזל.

הקונספט החוויתי של אויטו הוא מעל המזל. (כאן תוכלי לצפות בתהליך המיתוג המלא)

אויטו כחברת הייטק גדלה והתפתחה במהירות שמעל המזל והעובדים שלה הם מעל המזל. המזל של אויטו שהם ידעו לחבר את כלל העובדים לחוויה של המותג לאורך כל הדרך.

יחד עם השקת המיתוג, קיבלו כל העובדים מתנה מפנקת: אריזה של עוגיות מזל, בקבוק יין מזלוערכת מיני רמקול שמוטבע בה לוגו החברה.

לערכה צורף מיקרו קופי חווייתי שחיבר את העובדים למיתוג החדש. וכך נכתב בו:

מזל שאת איתנו

המילה אויטו, תרגום של הספרה 8 בפורטוגזית. המספר 8 מעל המזל, וזה יצא לגמרי במזל.  הDNA של החברה תואם למאפייני המספר, שאפתנות, מעשיות, הצלחה, אומץ, אחריות, כשרון ועוד. בדיוק התכונות שקמיות בך!

 

מאז ועד היום בכל הזדמנות, העובדים מקבלים מתנות וצידה לדרך עם חיבור רגשי למותג ולערכים שלו.

 

בהרצאה המתוכננת נצפה יחד בתמונות נוספות מהמיתוג הפנימי של אויטו במשך הזמן.  מזל שאויטו משתמשים נכון עם המותג שלהם. כך הם קיבלו עובדים מסורים שנשארים בחברה לאורך זמן.

 

גישה כזו היא הכרחית לחברה הרוצה לשמר את עובדיה. במיוחד בעולם ההייטק הידוע בניוד עובדים וגלישתם מחברה לחברה בתדירות גבוהה במיוחד. 

מדהים כמה הפנים חשוב, 

אני לא הראשונה שאומרת: שאם רוצים לקבל מיתוג בחוץ, נשקיע בפנים!

בהרצאה הקרובה, אשתף אותכם נדבר על תהליכי מיתוג, הרבדים הפנימיים שלהם.. (מכאן ניתן להרשם)

6 תגובות
  1. Chana Gamliel הגב

    פערי-
    זה מרגש לראות כמה משמעות עמוק את מכניסה לכל עיצוב מושלם!
    המשיכי לעשות חיל!

    • פערי הגב

      תודה חנה על המשוב
      חמודה שאת מציינת את זה 🙂

      הדבר שאני חשוב לי בעיצוב, זה להעביר משמעות
      עיצוב יפה בלבד, לא יעשה שום דבר לעסק
      גם את המשיכי לעשות חיל

  2. שני ורנר הגב

    שיתוף מרתק ומועיל.

  3. רוחה שיינין הגב

    מדהיםם
    כמה מיתוג טוב עושה את זה!
    בהרגשה, במחיר, במימוש.
    תותחית!!!

השארת תגובה